|
جلسه هيئت مديره کانون استان با آقاي غلامي کارشناس اداره کل امور مالياتي آذربايجان شرقي
|
|
|
[ تاریخ انتشار: 1403/05/13 - کد: 1264 ]
|
|
به گزارش روابط عمومي کانون سردفتران و دفترياران آذربايجان شرقي جلسه هيئت مديره با آقاي غلامي کارشناس اداره کل امور مالياتي آذربايجان شرقي برگزار و خلاصه مطالب مطروحه توسط آقاي غلامي کارشناس امور مالياتي استان به شرح ذيل مي باشد.
1- ملاک براي حسابرسان امور مالياتي در بررسي اظهار نامه ماليات بر مشاغل دفاتر اسناد رسمي مطابق قانون پايانه هاي فروشگاهي مبالغ واريزي به حساب تجاري ، حساب يا حسابهاي مشکوک به تجاري و نيز حساب مرتبط به دستگاه يادستگاههاي پوزمتعلقه خواهد بود.
2- در تنظيم اظهار نامه مالياتي کما في سابق براي سران دفاتر 40 و يا 25 درصد هزينه هاي قانوني کسر و از مبلغ باقيمانده 70 درصد بعنوان هزينه هاي قابل قبول مالياتي در نظر گرفته خواهد شد و الباقي مبلغ بعد از کسر معافيت سالانه مشمول ماليات خواهد بود و براي دفترياران نيز 40 درصد مبلغ دريافتي بعنوان هزينه قابل قبول مالياتي محاسبه و الباقي مبلغ بعد از کسر معافيت سالانه مشمول ماليات خواهد بود.
3- در تنظيم اظهار نامه ماليات بر مشاغل و در قسمت مبلغ ارائه خدمات کل مبلغ درآمدي بدون کسر هر عددي درج خواهد شد.
4- هزينه هاي قانوني سردفتران اعم از کسورات قانوني و 70 درصد هزينه مورد قبول مالياتي در قسمت ساير هزينه ها و يا همزمان در فيلدهاي مربوطه به همراه فيلد ساير هزينه ها درج و براي دفترياران نيز 40 درصد مبلغ دريافتي صرفا در قسمت ساير هزينه ها درج خواهد شد.
|
|
|
|
|